Sunday, September 16, 2012

Langkawi Part 1- Pantai Cenang

Cerita Langkawi,
First day bertolak dari UTM around 8.30 pm, then singgah rumah Ketua Jabatan, Dr H dulu untuk makan malam. Dalam pukul 9 lebih bertolak ke Langkawi. Singgah RnR Dengkil dalam pukul 2.00 am tunggu pick up Mutia. Dia sanggup terbang dari Jakarta untuk join trip ni. Perjalanan untuk ke Kuala Perlis sangat lah panjang, lebih kurang 12 jam kot dalam bas. Sampai Jeti K.Perlis around 10 lebih.

Trip kali ini adalah kami, student Postgrad PPI (Fiza KB bawa mak dan adik dia, Ida bawa adik dia), Head of Department and family, Lecturers and family,technitions and family dan sorang staff office.

Okey, ini first time aku sampai Perlis dan Kedah dan Penang.
Nampak Unimap dekat Arau kot, eh apesal kecik sangat ni. Rupanya bukan main campus. Unimap ni berselerak.

Then naik feri untuk ke Pulau Langkawi, perjalanan was about 45 minutes. Sampai aje Langkawi kitorang bahagikan kepada 4 group sebab sewa 4 buah van. Plan asal 40 orang tapi perginya dalam 20 lebih je kot. Sebelum ke hotel kitorang singgah makan tengahari dulu then terus ke hotel/resort di Pantai Cenang. We stayed at Pantai Cenang.

Balik bilik rehat kejap then buat apa yg patut lepas tu pukul 3 lebih kitorang keluar jalan-jalan. Kali ni 2 van je sebab tak ramai yg ikut.

Van members, the Mak dan anak-anak. Tudung biru depan adalah Mak kepada Fiza. Muka kami bertiga adalah sentiasa di seat belakang. Kahkah.

Driver kami pada hari pertama, Ady. Junior lab sebelah.

First stop, tepi airport. Tengok kapal terbang, the kerbaus, the lembus..banyak betul species dorang ni kt tepi jalan. HAHA.

Then, Langkawi Falls. Bergambar tepi jalan je, malas nak masuk dalam.

Pose 'cun' dari kami
HAHA
Buruk benor

Pastu singgah pantai apa ntah. Bergambar aje.

Jalan-jalan ronda-ronda je untuk first day. Bila dah petang dan dah penat melekit semua kitorang balik. Tapi van kitorang sempat singgah gerai tepi airport dulu, Mak Fiza belanja minum air kelapa/cendol. Aku je yang tak minum kot.

Balik bilik kitorang berempat, Sari Shaf dan Mutia jalan-jalan kt pantai. Tengok macam best je so kitorang tukar baju dan mandi laut. Best kot mandi situ main-main ombak.

Malam tu kitorang semua ke Restoren Hj Jailani untuk makan malam. Not recommended! Service teruk gila, mungkin kitorang in a big group kot tu yang kelam kabut cket tu. Tapi staf-staf situ pon hampehs, semua orang Siam kot. Senyum pon non hado! Makanan tak okay service tak okay. Lepas habis dinner, aku and the gang singgah la kt Pantai Cenang. Ronda-ronda area situ masuk kedai tengok apa yg berkenan.

Masuk kedai ni aku dapat keychain free. Tetiba je sorang laki ni bagi keychain free lepas aku bayar harga barang yg aku beli. Dia kata kedai ni atuk dia punya. Then apa lagi, dh alang-alang orang nak bagi free kan, aku suruh la dia bagi kt semua kawan aku empat lima orang yg dah tunggu aku kt luar tu. Nasib baik dia bagi kt semua. HAHA. Rezeki.

Then, masa ni lah kami dapat berita sedih pasal Aban tu. Keputusan dia untuk tak ikut trip  ni last minute adalah tepat. Kami semua pun turut bersedih sebenarnya.