Thursday, June 28, 2012

Ia datang lagi...

Aku pernah kena gastrik, rasa-rasanya paling teruk masa kerja kat Sentul dulu. Then bila start belajar balik ni, dia dah hilang. Pengambilan ubat pon dah stop. Habit makan aku tetap sama je rasanya. 

Dan sekarang, aku perasan start semalam rasa sakit yang sama macam dulu datang balik. Dari semalam sampai harini rasa sakit, kejap sakit sangat kejap okay. Rasa pedih yang sgt memedihkan lah. Mungkin sebab habit makan aku skrg yang lintang-pukang, bila dah hidup berseorangan ni makan pon tak tentu. Hihi. Dah seminggu lebih tidur sorang-sorang, roomate tidur kat lab, balik bilik skjp hanya untuk mandi and tukar baju je. Busy nak siapkan project dorang, so tinggal lah aku sorang-sorang skrg ni. So sad. It's okay, aku faham. Shaf pulak masih lagi di Borneo. 

So malam-malam just habiskan masa menonton semua drama/movie yang aku ikut. Sekarang it can be considered as leisure time aku lah jugak.Aku ada lima bulan lagi untuk siapkan the whole project, the experiments as well supaya aku boleh grad as scheduled. I'll make sure i will complete my project/experiment by the end of this December. Insyaallah. 

Btw, application untuk ke Helsinki Metropolia University tidak diluluskan, oh takde rezeki. Kecewa saya. Dr cakap daripada 15 orang tu, 2 aje yang terpilih. UTM tak cukup bajet kot nak hantar ramai-ramai, Finland tu dah la jauh. Dan berkemungkinan nama yang tak dapat pergi Finland akan di shorlist kan untuk ke Korea (Kokmin Univ.) ataupon Jerman (U apa ntah). Tapi takpe lah aku dah tak berminat. Kumpul duit sendiri aje lah lepas ni tapi entah tahun bila lah tu kalau nak pergi sendiri kan.

 
(Tanjung Piai, 2010) 

p/s : Next week ber-camping kat Mersing, aku rasa lepas balik Mersing aku nak cuti lah kejap, balik Ganu. 

No comments: